Municipiul Constanța bifează încă un pas spre „viitorul mobilității urbane” și a început montarea separatorilor de trafic pentru crearea benzii unice destinată transportului public. Autobuzele, taxiurile, mașinile de ride-sharing și serviciile de urgență vor circula mai repede, iar călătorii vor câștiga timp. Proiectul este finanțat din fonduri europene și are ambiția să reducă poluarea și să facă transportul în comun mai atractiv.
Până aici, toate bune și europene.
Dar, în timp ce municipalitatea accelerează pe banda unică, șoferii din oraș trag pe dreapta și se întreabă: unde mai parcăm?
Parcarea de la Casa de Cultură – un puzzle imposibil

În paralel, administrația locală pregătește patru proiecte de parcări etajate, cu studii de fezabilitate aflate deja pe masa Consiliului Local. Printre ele, și parcarea de la Casa de Cultură. Aici însă, în loc să găsească locuri de parcare, primăria a găsit… opoziție. Locuitorii din zonă au spus un NU hotărât parcării supraetajate. Nu doar verbal – ci și prin semnături strânse la consultarea publică.
Rezultatul? Un paradox made in Constanța: oamenii se plâng că nu au locuri de parcare, dar refuză proiectul care le-ar aduce… locuri de parcare.
Mobilitate versus imobilitate

Astfel, orașul se află într-o ecuație complicată: pe de o parte, Uniunea Europeană cere modernizare, benzi unice și reducerea poluării. Pe de altă parte, constănțenii cer locuri de parcare, dar numai dacă acestea nu „strică priveliștea”.
Între banda unică și parcarea unică, între mobilitate și imobilitate, administrația trebuie să găsească soluția care împacă și strategia europeană, și dorința cetățenilor.
Până atunci, constănțenii din zona Casei de Cultură rămân la fel ca până acum: fără locuri de parcare, dar cu principiile intacte.