VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”

VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”

La finalul lunii august 2023, Sebastian Burduja, fostul ministrul a Cercetării, Inovării și Digitalizării participat la două întâlniri importante, cu Asociația Comunelor din România și Asociația Orașelor din România, în vederea îndeplinirii uneia dintre prioritățile mandatului său, aceea de a susține digitalizarea administrațiilor locale din România.

Chiar dacă PNRR nu include, în mod explicit, astfel de proiecte, Ministerul Cercetării Inovării și Digitalizării (MCID) își propunea să susțină din resurse proprii demersurile de transformare digitală la nivel local, pentru creșterea competențelor digitale și facilitarea serviciilor publice digitale.

„MCID și Autoritatea pentru Digitalizarea României au derulat mai multe campanii de informare a primăriilor privind obligația legală de a se înrola în Ghișeul.ro, dar și beneficiile pentru cetățeni. Este evident că aceste eforturi trebuie continuate și, în acest sens, am creat o echipă dedicată în minister, ce are ca prioritate susținerea administrațiilor locale pentru a adopta soluțiile digitale. Sunt situații în care principala problemă sunt costurile, în alte cazuri lipsesc competențele digitale. Identificăm în acest moment, toate nevoile specifice și foarte curând vom anunța un plan de acțiune”, declara anul trecut,  Sebastian Burduja.

sebastian-burduja-ministru-digitalizare VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”

Revenind în prezent, am vrut să aflăm dacă lucrurile au demarat așa cum promitea ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.  La Constanța, Felicia Ovanesian, fost city manager al municipiului Constanța a fost invitată în cadrul podcastului „Zi de imobiliare”, alături de Mircea Vințeanu, specialist CRS-USA și membru al National Association of Realtor USA, și a vorbit deschis despre cum trebuie să se facă eliberarea documentelor în Primăria Constanța, în era DIGITALIZĂRII.

„Cu ce aș începe EU, în primărie, evident cu DIGITALIZAREA, cu reducerea timpilor de așteptare ale cetățenilor. Deci, este absolut anormal, din experieța mea în primarie, să aștepți un certificat de urbanism 6 luni, sau autorizație de construire tot atât de mult timp. În orice altă materie, este absolut anormal să aștepți foarte multă vreme, dar la urbanism mai mult decât în oricare altă parte și mă preocupă mai puțin, și să nu se înțeleagă greșit asta, că a așteptat un mare investitor un certificat de urbanism, cât mă preocupă faptul că un cetățean de rând, cu venituri medii, așteaptă 6 luni pentru certificat, 6 luni pentru autorizație, timp în care prețurile au crescut de două ori. Deci, sumele de bani pe care le avea alocate pentru o căsuță, numai corespund, nu-i mai ajung și trebuie s-o ia de la capăt, degeaba i-am dat. Chestiile astea trebuiau rezolvate, si în multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit ELECTRONIC, DIGITAL, ONLINE! Deci, le generează pur și simplu un soft, care are introdus în el toate regulamentele de urbanism din Constanța. Deci, ar fi putut să fie o chestie de 2 min. Atunci cu siguranță într-un certificat de urbanism, ar scrie, ce trebuie să scrie, pentru că un calculator care este cinstit, onest și incorptibil”, a spus Felicia Ovanesian, fost city manager al municipiului Constanța.

felicia-ovanesian1-primaria-constanta-podcast-mircea-vinteanu VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”

La începutul luni decembrie 2023, reprezentații Primariei Constanța intenționau să implementeze proiectul „Primăria digitală”, până în anul 2030. Acesta face parte din viziunea de dezvoltare a polului național de creștere Zona metropolitană Constanța, a obiectivelor strategice și a portofoliului de proiecte al Municipiului Constanța, din cadrul strategiei integrate de dezvoltare urbană. Proiectul de hotărâre a fost adoptat, miercuri, 29 noiembrie 2023, în Consiliul Local Constanța.

 

„Implementarea unui set de intervenții destinate creșterii gradului de digitalizare a activității operaționale a diverselor structuri și departamente de la nivelul autorității publice locale UAT Mun. Constanța de tipul: soft-uri și sisteme informatice și infrastructură hardware necesară funcționării acestora. Acest proiect poate fi implementat în etape, prin intermediul unor intervenții sau subproiecte”, se arată în proiect.

Sursa de finanțare provine din fonduri europene / buget de stat / buget local. Valoarea estimativă este de 30.000.000 de lei, adică șase milioane de euro. Perioada de implementare este 2024 – 2030.

sedinta-consiliul-local-constanta VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”

VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”
felicia-ovanesian-primaria-constanta-podcast-mircea-vinteanu VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”  Watch the video

La finalul lunii august 2023, Sebastian Burduja, fostul ministrul a Cercetării, Inovării și Digitalizării participat la două întâlniri importante, cu Asociația Comunelor din România și Asociația Orașelor din România, în vederea îndeplinirii uneia dintre prioritățile mandatului său, aceea de a susține digitalizarea administrațiilor locale din România.

Chiar dacă PNRR nu include, în mod explicit, astfel de proiecte, Ministerul Cercetării Inovării și Digitalizării (MCID) își propunea să susțină din resurse proprii demersurile de transformare digitală la nivel local, pentru creșterea competențelor digitale și facilitarea serviciilor publice digitale.

„MCID și Autoritatea pentru Digitalizarea României au derulat mai multe campanii de informare a primăriilor privind obligația legală de a se înrola în Ghișeul.ro, dar și beneficiile pentru cetățeni. Este evident că aceste eforturi trebuie continuate și, în acest sens, am creat o echipă dedicată în minister, ce are ca prioritate susținerea administrațiilor locale pentru a adopta soluțiile digitale. Sunt situații în care principala problemă sunt costurile, în alte cazuri lipsesc competențele digitale. Identificăm în acest moment, toate nevoile specifice și foarte curând vom anunța un plan de acțiune”, declara anul trecut,  Sebastian Burduja.

sebastian-burduja-ministru-digitalizare VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”

Revenind în prezent, am vrut să aflăm dacă lucrurile au demarat așa cum promitea ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.  La Constanța, Felicia Ovanesian, fost city manager al municipiului Constanța a fost invitată în cadrul podcastului „Zi de imobiliare”, alături de Mircea Vințeanu, specialist CRS-USA și membru al National Association of Realtor USA, și a vorbit deschis despre cum trebuie să se facă eliberarea documentelor în Primăria Constanța, în era DIGITALIZĂRII.

„Cu ce aș începe EU, în primărie, evident cu DIGITALIZAREA, cu reducerea timpilor de așteptare ale cetățenilor. Deci, este absolut anormal, din experieța mea în primarie, să aștepți un certificat de urbanism 6 luni, sau autorizație de construire tot atât de mult timp. În orice altă materie, este absolut anormal să aștepți foarte multă vreme, dar la urbanism mai mult decât în oricare altă parte și mă preocupă mai puțin, și să nu se înțeleagă greșit asta, că a așteptat un mare investitor un certificat de urbanism, cât mă preocupă faptul că un cetățean de rând, cu venituri medii, așteaptă 6 luni pentru certificat, 6 luni pentru autorizație, timp în care prețurile au crescut de două ori. Deci, sumele de bani pe care le avea alocate pentru o căsuță, numai corespund, nu-i mai ajung și trebuie s-o ia de la capăt, degeaba i-am dat. Chestiile astea trebuiau rezolvate, si în multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit ELECTRONIC, DIGITAL, ONLINE! Deci, le generează pur și simplu un soft, care are introdus în el toate regulamentele de urbanism din Constanța. Deci, ar fi putut să fie o chestie de 2 min. Atunci cu siguranță într-un certificat de urbanism, ar scrie, ce trebuie să scrie, pentru că un calculator care este cinstit, onest și incorptibil”, a spus Felicia Ovanesian, fost city manager al municipiului Constanța.

felicia-ovanesian1-primaria-constanta-podcast-mircea-vinteanu VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”

La începutul luni decembrie 2023, reprezentații Primariei Constanța intenționau să implementeze proiectul „Primăria digitală”, până în anul 2030. Acesta face parte din viziunea de dezvoltare a polului național de creștere Zona metropolitană Constanța, a obiectivelor strategice și a portofoliului de proiecte al Municipiului Constanța, din cadrul strategiei integrate de dezvoltare urbană. Proiectul de hotărâre a fost adoptat, miercuri, 29 noiembrie 2023, în Consiliul Local Constanța.

 

„Implementarea unui set de intervenții destinate creșterii gradului de digitalizare a activității operaționale a diverselor structuri și departamente de la nivelul autorității publice locale UAT Mun. Constanța de tipul: soft-uri și sisteme informatice și infrastructură hardware necesară funcționării acestora. Acest proiect poate fi implementat în etape, prin intermediul unor intervenții sau subproiecte”, se arată în proiect.

Sursa de finanțare provine din fonduri europene / buget de stat / buget local. Valoarea estimativă este de 30.000.000 de lei, adică șase milioane de euro. Perioada de implementare este 2024 – 2030.

sedinta-consiliul-local-constanta VIDEO/Felicia Ovanesian: „Un certificat de urbanism poate fi eliberat în 2 minute. În multe primării din România, certificatele de urbanism și autorizațiile de construire, se emit online”

Conținutul website-ului www.stiriconstanta.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.