vineri, septembrie 12, 2025

Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu” din Constanța duce educația dincolo de granițe

Experiență internațională pentru elevii și profesorii Colegiului Național Pedagogic „Constantin Brătescu” din Constanța. În perioada 10-15 martie 2025, în timpul programului național „Școala Altfel”, cadrele didactice și elevii Colegiului Național au fost implicați în două experiențe educaționale internaționale menite să îmbogățească atât pregătirea profesională a profesorilor, cât și cunoștințele istorice și culturale ale elevilor.

Job Shadowing în Spania: schimb de bune practici în management educațional

Directorii Colegiului Național Pedagogic „Constantin Brătescu” din Constanța, prof. dr. Anamaria Ciobotaru și prof. dr. Polixenia-Gabriela Popescu, au participat la un program de job shadowing la Instituto de Educación Secundaria Arxiduc Luis Salvador din Palma de Mallorca, Spania. Activitatea a reunit și reprezentanți ai unor instituții partenere din Crato, Portugalia, și Harderwijk, Olanda, consolidând colaborarea internațională în domeniul educației.

În cadrul schimbului de experiență, s-au analizat atribuțiile unui director de școală într-un sistem educațional diferit și s-au discutat aspecte esențiale precum: Organizarea examenului de Bacalaureat în Spania, unde disciplinele obligatorii includ limba spaniolă, catalana, limba engleză, istoria și filosofia. Normarea profesorilor și modul în care sunt alocate orele de predare. Activitatea de mentorat didactic, un element-cheie pentru dezvoltarea tinerilor profesori. Predarea limbii materne ca limbă secundară, în contextul multicultural al regiunii. Această experiență a oferit liderilor educaționali ai Colegiului o perspectivă valoroasă asupra diferitelor modele de management educațional, contribuind la îmbunătățirea practicilor locale.

Excursie educațională în Polonia: Lecții de istorie la Auschwitz și Cracovia

În paralel cu acest program, 45 de elevi ai Colegiului Național Pedagogic „Constantin Brătescu” din Constanța, însoțiți de profesorii Cristina Gîlă, Mihaela Tudorache și Virginia Acreței, au participat la proiectul educațional „Pe urmele pașilor pierduți”. Scopul acestei inițiative a fost de a oferi tinerilor o înțelegere mai profundă a istoriei prin vizitarea unor locuri simbolice ale tragediilor secolului XX. Elevii au explorat istoria tumultuoasă a orașului Cracovia, descoperind urmele trecutului său complex. Printre cele mai marcante experiențe s-au numărat: vizitarea Muzeului Schindler („Fabryka Emalia Oskara Schindlera”), unde au reconstituit povestea locuitorilor orașului, atât polonezi, cât și evrei, afectați de regimul nazist și excursia la Auschwitz – Birkenau, lagărul de concentrare devenit un simbol al suferinței și rezistenței umane, unde elevii au înțeles impactul Holocaustului asupra istoriei europene.

Aceste activități educaționale au fost o oportunitate unică pentru elevi de a reflecta asupra evenimentelor care au marcat profund istoria umanității, consolidându-le spiritul civic și înțelegerea valorilor democratice.

Concluzie: Educație dincolo de manuale

Experiențele trăite de profesori și elevi în cadrul acestor programe internaționale demonstrează că educația nu se limitează la sălile de clasă. Atât schimbul de bune practici în managementul educațional, cât și lecțiile învățate din istorie, contribuie la formarea unor cetățeni informați, responsabili și pregătiți pentru provocările societății moderne.

Ultimele articole

Fii conectat

1,137FaniÎmi place
13,500CititoriConectați-vă
85AbonațiAbonați-vă
- Advertisement -spot_img

Ultimele articole