Imaginea unui căţeluş purtând o fundiţă roşie a fost dezvăluită de experţii muzeului în timpul unei analize tehnice a tabloului "Le Moulin de la Galette" al artistului spaniol, înainte de o expoziţie a primelor sale lucrări.
Inaugurată vineri la Guggenheim, noua expoziţie "Tânărul Picasso la Paris" cuprinde 10 picturi şi desene realizate de Picasso la sosirea sa în capitala franceză în 1900.
"Le Moulin de la Galette" descrie o scenă plină de viaţă în localul titular - o celebră sală de dans pariziană, care a fost pictată de alţi artişti, printre care Pierre-Auguste Renoir. O mare de cupluri sunt văzute dansând şi purtând pălării fine, redate în pensulaţii rapide, cu trei figuri aşezate la o masă în prim-plan.
Dar studiile efectuate înainte de expoziţie de către Guggenheim, în colaborare cu experţi de la Metropolitan Museum of Art şi National Gallery of Art din Washington, D.C., au dezvăluit un al patrulea oaspete plin de viaţă la masă, acoperit de o bandă de vopsea întunecată, relatează CNN.
Conservatorii au reuşit să genereze o imagine a cum arăta iniţial câinele folosind fluorescenţa cu raze X, o tehnică de imagistică care cartografiază elementele chimice dintr-o pictură, inclusiv pigmenţii, potrivit conservatorului principal de picturi de la Guggenheim, Julie Barten.
"Mi s-a părut interesant faptul că a pictat în grabă peste acest câine, care ar fi fost un aspect destul de intrigant al compoziţiei", a declarat Barten într-o convorbire telefonică.
Muzeul a precizat că acest câine seamănă foarte mult cu un Cavalier King Charles Spaniel. Deşi Barten nu poate spune cu certitudine de ce Picasso a optat să elimine caninul din scenă, ea a sugerat că pictorul ar fi putut considera că faţa sa plină de viaţă şi eşarfa "ademenitoare" ar fi distras prea mult atenţia.
"Ar fi captat toată atenţia", a spus ea, adăugând că acoperirea câinelui le permite privitorilor "să privească mai atent toate aceste alte figuri minunate din compoziţie şi să experimenteze spaţiul în moduri diferite".
Sursa stire: