Orice turist care ajunge la țărmul Mării Negre este invitat să descopere una dintre cele mai interesante oaze de istorie din Constanța. Muzeul Național al Marinei Române.
Într-un interviu pentru Radio Constanța șeful de secție al acestei instituții, dr. Andreea Croitoru ne-a vorbit despre piesele unice ce sunt adăpostite aici în ordine cronologică. De la amfora unsă cu seu de oaie, veche de peste 2000 de ani, până la motorul primului submarin Delfinul, un colos al inginerilor germani care ne uimește și astăzi.
Dr. Andreea Croitoru:
Acest motor se află alături de alte motoare care au funcționat la bordul navelor istorice românești. Canonierele, vedetele fascinează publicul. Asta este clar pentru că nu știu cine n-a auzit totuși de submarinul Delfinul. Mulți au auzit de cel din ziua de astăzi, mai puțin știu faptul că înaintea acestuia a mai existat un submarin Delfinul, care a intrat în dotarea Forțelor Navale în 1936 și al cărui motor, iată, este expus la muzeu.
Când dogoarea soarelui ne grăbește să ne căutăm o oază de răcoare, Muzeul Național al Marinei Române din Constanța poate fi locul ideal. Aici vom descoperi exponate unice în lume și vom asculta povești marinărești așa cum nu am mai auzit până acum.
Șeful de secție al acestei instituții, dr. Andreea Croitoru:
Turiștii pot admira colecții generoase de arme albe și de foc care au fost folosite de-a lungul timpului. Pot fi văzute aici piese originale și mă refer la amfora cu seu de oaie, care a fost datată la 2.000 de ani vechime. Este un fragment de amforă, o jumătate de amforă, fără jumătatea superioară, care este încă plină cu seu de oaie. O altă piesă originală, este vorba de o ambarcațiune dintr-un singur tr unchi de copac, dintr-un stejar. Are 10 metri lungime și 700 de ani vechime, piesă care s-a păstrat integral și poate fi admirată în toată splendoarea ei.
Copiii sunt vrăjiți de frumusețea machetelor. Se visează comandanți de nave și exploratori.
Într-un tur de aproximativ o oră nu veți rata nici macheta petrolierului Independența, navă care a explodat în urma unui tragic accident la intrarea în strâmtoarea Bosforului și nici șampania intactă folosită la botezul acestei nave. Însăși Elena Ceaușescu a fost nașa care a încercat de trei ori să spargă șampania fără succes, un semn rău și-au spus marinarii încă de atunci.
Sursa stire: