Annabella, lanţul românesc care se ia "la trântă" cu grupurile străine din retailul alimentar după o pauză de zece ani / Compania a ajuns la 100 de magazine

434266f0ee Annabella, lanţul românesc care se ia "la trântă" cu grupurile străine din retailul alimentar după o pauză de zece ani / Compania a ajuns la 100 de magazine

Annabella, compania care are 100 de magazine şi afaceri de aproape 500 de milioane de lei a anunţat săptămâna aceasta că a cumpărat lanţul Best Market de la antreprenorul Ion Şoloman în ceea ce este una dintre cele mai mari tranzacţii din retailul alimentar şi, totodată, cel mai important deal între doi jucători autohtoni.

„Această preluare reprezintă un moment semnificativ în dezvoltarea reţelei noastre, care reconfirmă punctul de maturitate în care se află Annabella“, a declarat Dorina Mutu, cofondator şi director general.

Mutarea marchează totodată intrarea companiei vâlcene în judeţul Dâmboviţa şi reprezintă confirmarea unei dezvoltări accelerate a Annabella, dezvoltare care până acum a fost realizată în principal prin deschideri de la zero. În fiecare din ultimii ani, compania a inaugurat 10-15 unităţi noi, deşi a şi închis o serie de spaţii neperfor­mante.

Dezvoltarea rapidă şi apetitul pentru achiziţii confirmă poziţia Annabella ca primul retailer autohton, controlat de antreprenori locali, care se bate cu marile reţele, după o pauză de circa 15 ani, mai exact după criza din 2008-2009, când multe afaceri româneşti au fost închise, au intrat în faliment sau au fost preluate.

Cei zece jucători din comerţul modern controlează astăzi 70% din piaţa estimată la 22-25 mld. euro anual.

În acest sector, după falimentul PIC - un business controlat de fraţii Penescu - în urmă cu mai bine de un deceniu, România nu a mai avut niciun business antre­prenorial de talie mare. Spre comparaţie, în bricolaj, Dedeman e lider detaşat, iar o altă afacere locală, Arabesque, are o poziţie de top.

CITEŞTE MAI MULT PE ZF

Sursa stire:

https://www.mediafax.ro/economic/annabella-lantul-romanesc-care-se-ia-la-tranta-cu-grupurile-straine-din-retailul-alimentar-dupa-o-pauza-de-zece-ani-compania-a-ajuns-la-100-de-magazine-21994719

Conținutul website-ului www.stiriconstanta.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.