VIDEO/Mirela Matichescu: „Ne alegem vacanțele în străinătate pentru că nu știm ce oferă România”

VIDEO/Mirela Matichescu: „Ne alegem vacanțele în străinătate pentru că nu știm ce oferă România”

„Turiștii români aleg adesea alte destinații în locul litoralului românesc din cauza faptului că serviciile oferite pe litoralul românesc nu sunt la nivelul așteptărilor.” Auzim acestă frază în fiecare sezon estival. În acest sens, am mers să întrebam un specialist în domeniul turismului, mai exact, pe Mirela Matichescu, fost vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Turism, care a contribuind semnificativ la dezvoltarea și promovarea turismului românesc.

„Noi nu cunoaștem Litoralul Românesc. Ne alegem vacanțele în străinătate pentru că nu știm ce oferă România. Prețurile astăzi sunt mult sub prețurile din destinațiile occidentare, vorbim de destinații de vacanță unde un prânz, astăzi, pe litoralul românesc nu depășește 40 de euro, pentru o familie cu 2 copii, adică 4 persoane. Dacă vreți dovezi vă arăt prețurile din meniu. Este adevărat că dacă compari mere cu pere, n-o să ajungi niciodată la un rezultat, dar serviciile de 3 și 4 stele sunt mult sub prețurile serviciilor de 3 și 4 stele din alte destinații” a declarat Mirela Matichescu, managerul OMD Mamaia Nord.

În ultimii ani se tot discută de o extinde a sezonului estival. Unii vorbesc de 365 de zile, alții de 90 de zile, iar realitatea ne este prezentată de nimeni alta decât Mirela Matichescu, managerul OMD Mamaia Nord: „Să știți că, din fericire, pentru noi, în ultima perioadă, vremea ne ajută foarte mult, anul ăsta, din luna martie, s-a putut ieși pe plajă, temperaturile au fost foarte ridicate, deci sezonul se extinde. Din păcate măsurile pe care noi le luăm, nu ne ajută să folosim acest beneficiu pe care l-am căpătat în ultimii ani. Pentru că, deși, perioada de căldură, să zic, și de sezon s-a extins, noi am rămas în perioada de vacanță tot de 45 de zile, adică turiștii s-au concentrat tot pe... uitați, suntem în 18 iulie, suntem cu plajele la jumătate, am ales, am ajuns să fim destinații doar de weekend, în care turiștii vin de vineri până duminică. Din păcate, România rămâne opțiunea pentru a doua vacanță ca și destinație turistică.”

Referitor la masurile pe termen lung ce trebuie luate pentru redresarea turismului la malul marii prin încurajarea investițiilor private în turism prin facilități fiscale și subvenții, managerul OMD Mamaia Nord, Mirela Matichescu a găsit o soluție mai rapidă: „Cred că voucherele de vacanță ar fi trebuit să rămână  în forma în care au fost. Limitarea lor pentru cei care au până într-un anumit  plafon salarial n-a făcut decât să scadă circulația turistică, pe zona aceasta, înțeleg că undeva la 30%. Normal, aceste vouchere ar fi trebuit să rămână acolo, chiar dacă suma s-ar fi diminuat pe fiecare voucher de vacanță, ele ar fi trebuit acordate la numărul de beneficiari din anul precedent și nu limitat.”

Prin abordarea unor măsuri coerente, într-un mod integrat și coordonat, turismul de la Marea Neagră poate fi revitalizat, atrăgând un număr mai mare de turiști și oferindu-le acestora experiențe de înaltă calitate.

„Totdeauna am promovat și trebuie să promovăm litoralul românesc, integral. Nu trebuie să facem promovare, strict Mamaia, strict Eforie,  trebuie ca fiecare stațiune să-și identifice punctele forte pe care le are. Mamaia Nord, astăzi, este o stațiune destinată tuturor categoriilor de turiști, de la tineri și în special tinerii de peste 25,30 de ani, care au copii, care pot să vină cu părinții, cu copiii, cu familia și să își petreacă vacanța într-un mod  extrem de plăcut. Sunt aparhotelurile care oferă condiții pentru familii cu copiii, unde dimineața pot să-i pregătești un mic dejun copilului, vii cu el la plajă, iar seara bunicii se duc cu copiii în cameră, iar tinerii rămân la distracție. Deci, asigurăm o paletă de servicii pentru toate categoriile de turiști. Astăzi vorbeam cu un antreprenor care are un  aparthotel, aici, în zonă, din 100 de euro pe care el îi afișează și îi încasează prin booking pentru o cameră, lui îi rămân 22 de euro. O sumă extrem de mică, un randament care n-are cum să stimuleze investiția în zona asta, iar noi avem nevoie de investiții ca să creștem litoralul românesc, încă, încă, mai este nevoie de investiții” a mai precizat Mirela Matichescu, managerul OMD Mamaia Nord.

VIDEO/Mirela Matichescu: „Ne alegem vacanțele în străinătate pentru că nu știm ce oferă România”
mqdefault VIDEO/Mirela Matichescu: „Ne alegem vacanțele în străinătate pentru că nu știm ce oferă România”Watch the video

„Turiștii români aleg adesea alte destinații în locul litoralului românesc din cauza faptului că serviciile oferite pe litoralul românesc nu sunt la nivelul așteptărilor.” Auzim acestă frază în fiecare sezon estival. În acest sens, am mers să întrebam un specialist în domeniul turismului, mai exact, pe Mirela Matichescu, fost vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Turism, care a contribuind semnificativ la dezvoltarea și promovarea turismului românesc.

„Noi nu cunoaștem Litoralul Românesc. Ne alegem vacanțele în străinătate pentru că nu știm ce oferă România. Prețurile astăzi sunt mult sub prețurile din destinațiile occidentare, vorbim de destinații de vacanță unde un prânz, astăzi, pe litoralul românesc nu depășește 40 de euro, pentru o familie cu 2 copii, adică 4 persoane. Dacă vreți dovezi vă arăt prețurile din meniu. Este adevărat că dacă compari mere cu pere, n-o să ajungi niciodată la un rezultat, dar serviciile de 3 și 4 stele sunt mult sub prețurile serviciilor de 3 și 4 stele din alte destinații” a declarat Mirela Matichescu, managerul OMD Mamaia Nord.

În ultimii ani se tot discută de o extinde a sezonului estival. Unii vorbesc de 365 de zile, alții de 90 de zile, iar realitatea ne este prezentată de nimeni alta decât Mirela Matichescu, managerul OMD Mamaia Nord: „Să știți că, din fericire, pentru noi, în ultima perioadă, vremea ne ajută foarte mult, anul ăsta, din luna martie, s-a putut ieși pe plajă, temperaturile au fost foarte ridicate, deci sezonul se extinde. Din păcate măsurile pe care noi le luăm, nu ne ajută să folosim acest beneficiu pe care l-am căpătat în ultimii ani. Pentru că, deși, perioada de căldură, să zic, și de sezon s-a extins, noi am rămas în perioada de vacanță tot de 45 de zile, adică turiștii s-au concentrat tot pe... uitați, suntem în 18 iulie, suntem cu plajele la jumătate, am ales, am ajuns să fim destinații doar de weekend, în care turiștii vin de vineri până duminică. Din păcate, România rămâne opțiunea pentru a doua vacanță ca și destinație turistică.”

Referitor la masurile pe termen lung ce trebuie luate pentru redresarea turismului la malul marii prin încurajarea investițiilor private în turism prin facilități fiscale și subvenții, managerul OMD Mamaia Nord, Mirela Matichescu a găsit o soluție mai rapidă: „Cred că voucherele de vacanță ar fi trebuit să rămână  în forma în care au fost. Limitarea lor pentru cei care au până într-un anumit  plafon salarial n-a făcut decât să scadă circulația turistică, pe zona aceasta, înțeleg că undeva la 30%. Normal, aceste vouchere ar fi trebuit să rămână acolo, chiar dacă suma s-ar fi diminuat pe fiecare voucher de vacanță, ele ar fi trebuit acordate la numărul de beneficiari din anul precedent și nu limitat.”

Prin abordarea unor măsuri coerente, într-un mod integrat și coordonat, turismul de la Marea Neagră poate fi revitalizat, atrăgând un număr mai mare de turiști și oferindu-le acestora experiențe de înaltă calitate.

„Totdeauna am promovat și trebuie să promovăm litoralul românesc, integral. Nu trebuie să facem promovare, strict Mamaia, strict Eforie,  trebuie ca fiecare stațiune să-și identifice punctele forte pe care le are. Mamaia Nord, astăzi, este o stațiune destinată tuturor categoriilor de turiști, de la tineri și în special tinerii de peste 25,30 de ani, care au copii, care pot să vină cu părinții, cu copiii, cu familia și să își petreacă vacanța într-un mod  extrem de plăcut. Sunt aparhotelurile care oferă condiții pentru familii cu copiii, unde dimineața pot să-i pregătești un mic dejun copilului, vii cu el la plajă, iar seara bunicii se duc cu copiii în cameră, iar tinerii rămân la distracție. Deci, asigurăm o paletă de servicii pentru toate categoriile de turiști. Astăzi vorbeam cu un antreprenor care are un  aparthotel, aici, în zonă, din 100 de euro pe care el îi afișează și îi încasează prin booking pentru o cameră, lui îi rămân 22 de euro. O sumă extrem de mică, un randament care n-are cum să stimuleze investiția în zona asta, iar noi avem nevoie de investiții ca să creștem litoralul românesc, încă, încă, mai este nevoie de investiții” a mai precizat Mirela Matichescu, managerul OMD Mamaia Nord.

Conținutul website-ului www.stiriconstanta.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.